fullproppad helg

Det är söndag nu och jag har inte hunnit blogga på hela helgen, fy skäms !  Men i fredags var det bara att skynda sig hem efter skolan för att få några timmars sömn och tagga till tusen inför damlags matchen som skulle äga  rum senare på kvällen. När jag vaknade var klockan fem och jag va tvungen att följa med mor min och handla för vi skulle sedan åka förbi min far för att hämta matchstället. När jag kom hem var det endast fem minuter kvar tills vi skulle samlas så det var bara att springa in och packa fort som tusan medans mamma satt i bilen och väntade för att sedan skjussa upp mig till sporthallen.
Musiken sattes igång, läktaren började bli fylld av folk, nervositeten började komma fram och då blåste domaren i gång spelet. På läktaren satt alla dom bästa och hejade för fulla muggar så extra pepp blev man ! Efter första perioden stod det 2-1 till husar. Efter andra perioden stod det 2-2 då jag gjorde 2-2 målet. När det väl var dags för sista perioden och vi var fullt inställda på vinst så körde vi igång och matchen slutade med vinst med 4-2. Efter matchen var det ba att duscha fort som tusan för utanför stod mina babes och väntade. Vi gick sedan hem till Ida och åt varma mackor. Vi gick ner till dalen och mötte mathias och Tina. Sen kom min mamma och hämtade mig och julia och ja åkte hem för att sova.
Vaknade klockan halv nio på lördags morgonen av att mobilen stod och tjöt så upp flög man och hade fått mindre mysiga sms. Men iaf. Packade väskan och slängde i mig frukosten och sedan rullade upp till sporthallen för där skulle vår seriepremiär för f 16 äga rum. Matchen startade och det började med att tranås gjorde första målet men vi kom igång snabbt och matchen slutade även 4-2 till oss. jag gjorde ett mål. Efter matchen kollade jag lite på killarnas match men det var tråkigt så jag rullade hem. När jag kom hem var det bara att göra sig i ordning för snart skulle mormor, hennes syster och lasse komma för att fira min bror lite. När dom sedan åkt hem rullade jag hem till julia. Sedan kom Ida och lullu och när kasse va på väg till julia drog jag,ida och lullu hem till Ida och åt hambörgare med pommes. Sen promenerade jag och Ida hem till julia för vi skulle sova där. Jag var dödstrött och somade på direkten. Jag och julia vaknade nästan samtidigt och då var inte Ida kvar, hon hade vaknat innan oss inte ville inte väcka oss så hon drog hem xD. efter frukosten drog jag hem och fixade mig lite och gick sedan upp till ishallen för att kolla på hockey. Nu är jag hemma och sitter vid datorn, ska snart rensa garderoben och duscha, tjing !'
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0