Inte min dag !

Sitter i soffan och kopplar av med det oerhört tysta ljudet från hela huset. Är ensam hemma och det är riktigt skönt.
Vaknade klockan halv nio i morse och gick upp för att packa alla saker jag skulle behöva till matchen. När klockan blev halv tio och allt var färdig packat kilade jag hem till Denise för att sedan åka med henne och hennes mamma till sporthallen där samlingen ägde rum. När alla var samlade och var klara att åka började allt med att våran bil åkte efter en helt random bil som absolut inte skulle till matchen och vi hade ju ingen aning om vilken väg vi skulle köra så vi körde in på shell´s parkering och inväntade resten av bilarna. Efter en riktigt lång och tråkig åktur var vi äntligen framme i Forserum. Vi gick in och genast satte vi på stereon på högsta volym och började byta om. När vi var färdig ombytta gick vi alla ut i hallen för att börja varma upp och allt kändes helt ok ! När klockan närmade sig tolv så gick vi in i omklädningsrummet för att ha lite deep talk inom laget. Till slut var alla taggade och redo att sätta i gång matchen. Domaren blåste i visselpipan och matchen va i fullgång. Redan första perioden släppte vi in fem mål och vi gjorde inget mål. Efter första perioden kände jag att det inte skulle gå så bra för mig. Efter en taggning var vi redo att köra igång andra perioden som dock slutade två noll till forserum men vi hade presterat mycket bättre än i första. Efter den sista tilltaggningen och vetande att vi hade ingen chans att vända 6 mål men körde igång tredje perioden. Den tredje perioden startade bra och vi lyckades sätta tre snygga skott i måltaket. Men forserum lyckades även göra 4 mål till och matchen slutade 10-3 bättre lycka nästa gång? Och inga kommentarer om domarna för dom visste inte hur man spelade innebandy. Sen var det bara att tjura lite över matchen och gå in i duschen. När alla var nyduschade och klara rullade vi i väg mot Jönköping för att där stanna på mc donalds. När vi kom fram gick jag och tog ett bord för jag skulle inte äta. När alla hade ätit klart så rullade vi vidare på den långa vägen hem till Gislaved. När Denises mamma släppt av mig utanför mitt hus så gick jag in och satte mig vid datorn direkt. Och nu har jag precis ätit och är döds trött ! Men i väntan på att Julia ska ringa kan jag lika gärna sitta här ett tag till. Vi skulle nog kolla på någon film och bara ha allmänt trevligt. Skulle ändå inte göra något mer komplicerat nu. En nyhet till alla er, jag har färgat håret brunt men det blev lite konstigt så ska färga det mörkare antingen i dag eller i morgon. En bild från julias place sen i går, jag, philip, julia (:
Tjing !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0