Förlust -.- !

Matchen i vaggeryd mot skillingaryd med damlaget gick inte som förväntat.
Vi slog dom på hemmplan med typ 5-2. Men det gick inte hela vägen till vins på bortaplan.

På uppvärmningen kände jag att jag inte var riktigt taggad men körde på så bra jag kunde.
Vi gick till omklädningsrummet före start för att tagga till allihopa.

När domaren blåste av och bollen var i spel i första perioden tog det inte mer än tio minuter innan Emma jarl gjorde 0-1 till oss. Det kändes riktigt bra och vi låg på bra.
Efter 20 minuter, första perioden gick vi ut för att prata om vad vi kunde göra bättre i andra. Redo för krig.
Domaren blåste av och bollen var i full gång även i andra perioden.
Gick dock mindre bra för mig i denna period. Fick inte alls med mig bollen.
Skillingaryd lyckas peta in ett mål, och det stod 1-1.
Och så slutade även andra perioden.

Ut i tredje och alla gav sig fan på att vinna. Men det räckte tydligen inte utan när det återstod några minuter gjorde skillingaryd 2-1. Och så slutade även tredje perioden. Surt,  men men.
Väldigt oskjysst spel från deras sida dock, att slå någon med knytnäven i ryggen är ju moget, verkligen.
Det är en sport med närkamper och man får ju tåla det man gett sig in på. Hon borde fått 10 min men domarna var ju helt sjuka och gav henne bara 2.

Inga kommentarer om domarna. Men jag tro skillingaryd fick 20 frislag och vi 5 under hela matchen, sjuk !
 Men bra kämpat tjejer !

När jag väl kom hem till gislaved gick jag hem till julia i väntan på att vi sedan skulle promenera upp till Ida.
Där chillade vi satan tsm med jhossi och tina med.
Vi spleade mario och snackade om allt och ingenting.
Sen promenerade jag och julia hem och min kväll slutade med chill framför datorn !
Tjing !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0