Vinst (: !

Vaknade upp idag vid 09.30 och fick skynda mig lite för jag skulle upp till sporthallen och dömma poolspel (innebandymatch för knattarna). Det var min första match jag skulle döma och lite nervös var jag allt för jag var inte hundra procent säker, men eftersom dom bara spelar i tjugo minuter så gick det bra. Skönt med lite extra pengar i fickan.

Ska även döma den 22 februari. härligt!
 
Efter poolspelet så var det bara att hämta klubban och börja varma upp för nu skulle nämligen f16 matchen starta igång.
Riktigt pepp faktiskt även fast uppvärmningen var extra seg idag. Och vi var bara 8 ute spelare  men jag är riktigt stolt över vårt f 16 lag som har hållt i hop nu ganska länge och vi fortsätter att kämpa även fast det är folk som sviker oss och hoppar av så vi blir mindre spelare hela tiden, men inget kan stoppa oss !
Nog om det, tillbaka till matchen nu.
Förra gången vi mötte värnamo så förlorade vi för vi tog för givet att vi skulle vinna och spelade riktigt, riktigt dåligt.
Men det skulle vi ändra på och få en revanch !

Matchen blåstes i gång och det var ganska jämt i första periden. Men i power play för oss lyckas jag sätta ett skott i krysset och vi tog ledningen med 1-0. Så slutade även första perioden.

Ut i andra jävligt taggade på en vinst nu och hanna lenander lyckas sätta 2-0 till oss. Men värnamo gav inte upp och kämpade på och lyckades även få in ett skott på oss. Och vi gick ut i andra periden med ställningen 2-1.

Ut i tredje och vi var tvugna att gå ner på 7 spelare men vi gav oss inte. Vi spelade skit snyggt, allt funkade verkligen. Bra passningar och snyggt spel. så jag lyckas sätta ett till mål och ställningen blev 3-1. Men inte nog med det så lyckas värnamo sätta ett till  mål och det blev 3-2 oc började bli lite nervöst. Men vi kämpade in i det sista och matchen slutade 3-2 till oss med två mål från mig. Asbra !

Efter matchen drog jag hem  och sedan drog vi upp och åt hos emmas föräldrar riktigt gott. Sedan prmenerade jag hem till Ida i väntan på att vi sedan kunde gå vidare till julia.
Vi  drog till jullan runt 7 och när vi kom dit spelade vi mario. Och det gick skit för mig, och jag förlorade. Sedna gick jag hem och har umgåts med pappa och emma en stund och nu sitter jag här och ska sätta på en film och sedan sova. det är ju trotts allt skola i morgon igen. Sista veckan sen jvlr är det lov !
Hur skänt som helst.
Sov gott !
Tjing !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0