Ännu en vinst !

I morse ringde klockan 07.30 men låg och vred på mig till kvart i cirkus. Sedan hoppade jag upp och packade väskan och gjorde mackor som ja skulle äta under dagen.

Jenny och hennes mamma kom och hämtade mig vid tjugo över och vi kom till samlingen i tid (y). Bilarna rullade iväg och jag och jenny somnade när vi åkt förbi Hestra. Vi skulle ju ändå åka ända till tranås.  Sen sov vi tills det var fjorton kilometer kvar så det var super skönt att resan gick så snabbt men ändå inte.

Vi kom fram och bestämde oss för att ta en promenad för att vakna till. Efter promenaden gick vi och bytte om och taggade som satan inför matchen mot tranås. Vi gick ut och körde en super uppvärming och alla var på topp och verkade taggade till tusen.

Vi gick till omklädninsrummet för att snacka ihop oss och peppa oss själva och alla i laget. Efter detgick vi ut på plan och hälsade på motståndarna sedan blåstes matchen igång.

Första perioden var väldigt tuff med många närkamper. Men det var väldigt jämt i första men med två minuter kvar i första perioden lyckas Hanna lenander peta in bollen i mål med ett backhandslag.

Ut i andra, mer peppade i än i första och vi spelade verkligen skit bra. Medans tranås körde på fat och sprang ihjäl oss körde vi med snyggt spel och teknik. Vi tröttade ut dom ordentligt och sedan får jag ett pass av Lina Åhsberg så jag lyckas sätta bollen i krysset och vi tog ledningen med 2-0. Andra perioden var slut.

I tredje perioden var det krig. Tranås blev "arga" för vi klassade ut dom med vårt snygga spel så allt dom gjorde var att dom va ute efter att skada oss. Men vi tog bara det lungt och Sandra lyckas sätta vårt tredje mål som matchen sedan slutar. 0-3 till oss.

Väl hemma i Gislaved och jag busade lite med lillebror. Och hungrig som ett djur var jag men tur va att pappa gjort super god mat. Jag åt med pappa,emma och Carlos sedan åkte jag hem till Ida. Vi spelade mario hela kvällen och hade skit kul.

Sen hem och åt amerikanska pannkakor som pappa gjort och kollade på en skit rolig film. Trevligt ! Längesen jag kollade på film med familjen.
I morgon är det utbildningsmässa i skolan så jag kommer vara där till nio på kvällen. Men jag tkr ändå att det ska bli kul. Att få se alla 93or som kommer upp nästa år ;b.

Nehe nu ska jag faktiskt sova.
tjing !

Bästa vän<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0