Back on track !

Gick hem till Ida igår kväll för att sova där, vi kollade på heja björn och dh. Lika trevligt som vanligt. Sen var vi uppe liiiite för länge. Vaknade vid två av att jenny ringde och väckte mig och frågade om jag ville äta mat med dom från den nya thailendska resturangen och jag är inte så pepp på sån mat men från ingenstans så blev jag lite sugen på det. Så jag gick med på det.

Först skulle jag och pappa åka till kvantum för att hämta ut min nya innebandyklubba, men dom var ju lite knasiga där. Pappa skulle springa in och hämta ut klubban men sen kom han ut och sa att jag var tvungen att göra det för jag beställt klubban på mitt namn så jag gick in redo att få den men nej då va man tvungen att ha legetimation. Jag är sexton år och har inget bankkort och dom menar att jag ska ha med mig mitt pass. Om man va tvungen att visa leg och massa så ska man väll inte ens kunna beställa från sidan om man var under 18 eller? aja det blev en massa strul och tillsist så gav vi oss och åkte hem.

Jag packade mina träningssaker efter jag äntligen skulle få träna i gen som jag inte gjort på evigheter känns det som. Denise kom och vi började promenera upp mot stan. Jenny ringde säkert fem gånger till oss på väg upp för dom var såå hungriga och vi va visst hur sega som helst.

När vi väl satt runt bordet och ser denna mat ligga framför oss ser den väldigt god ut och vi hugger in. Det förvånade mig att det verkligen var så gott som det var. Det har nu blivit en favorit hos mig. Alla blev proppmätta efter all den mat och ändå blev det mycket över. Man får verkligen hur mkt som helst.

Jag och karin bestämde oss för att gå ner till kvantum och göra ett till försök med att få ut klubban och denna gången hade jag mitt pass med mig. Jag fick äntligen min klubba och kunde gå stolt hem till jenny för att öppna paketet och överraskas hur fin klubban var.

Klockan blev halv sju och vi åkte upp till sporthallen med jennys pappa som chafför. När vi kom fram blev det stop i imklädningsrummet som vanligt för vi är alltid lika sega men vi kom faktiskt i tid. Träningen var toppen och det kändes underbart att vara tillbaka på samma spår som förut. Denna helgen har jag även två matcher. Båda på samma dag med. Men det känns asbra! F16 spelar 09.30 på söndag morgon och op söndag vid middagstid spelar damlaget klockan 14.00.

Nu är klockan hur mkt som helst, vågar inte ens skriva hur mkt klockan är här för jag vet att min pappa och emma läser det (; hahahaha :D

Har kollat på svensson svensson faktiskt men dom nya avsnitten är ju tråkiga för alla har blivit så himla stora. Aja nu ska jag nog göra ett tappert försök att sova, eller så skriver jag bara så (; aja ha det gött!
Tjing !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0