underbart!

okej då var jag hemma efter en helg i jönköping fylld med innebandy!
Gud va roligt jag har haft, jag tror inte ni förstår.
Men jag hade tänkt att berätta lite om helgen dårå, ni som vill få ta er tid och läsa ! :D

Fredagen:
Vi rullade i väg från gislaved vid fem och jag, Siri, Sandra åkte med Jalle tillsammans med Emma med. Sjukt rolig roadtrip upp till jönköping, fylld med dålig musik, skratt och en massa snack.
Väl framme i jönköping och vi gick och checkade in och sedan visade dom oss vart vi skulle bo.
Och den omtalade paviljongen låg INTE inne i skolan, nejnej vårt lag plus två till hade fått "äran" att sova i ett hus på skolgården anpassad för särbarnen som gick på skolan. Men det gjorde inte så mkt för oss förutom så fick vi inte chansen att vara sociala med andra lag, men vi överlevde det.
p12= pojkar som är 12 år sov i rummet bredvid. Och ett f14= flickor 14 sov i rummet bredvid på andra sidan, och så vi då. f16.

Vi packade genast upp våra madrasser och gjorde oss hemmastadda. Efter det så gick vi ut i "storstaden" och letade efter ett ställe att äta på. Vi hittade chili tai och bestämde oss för att det fick duga. Det var sjukt gott och min klasskompis Nina jobbade även där.
Efter maten gick vi tillbaka till vår älskade paviljong och satte på musiken och baa fulade oss allmänt. Vid 23.00 gjorde alla sig redo för att "sova" för det skulle nämligen vara tyst på rummen då. Men nejdå det blev ingen sömn vid elva inte utan vi låg och fulade oss på alla möjliga sätt. Men när vi väl skulle sova så kunde jag inte det, somnade till typ tusen ggr men somnade aldrig riktigt så det va lite drygt när alla andra sov. Men tilslut somnade jag.

Lördagen : Vaknade vid 20 i 7, underbart ! Vi gick in i skolan och åt frukost och säg någon gång man varit på cup utan att blivit serverad fil med flingor på en cup så det fick det bli. Men lite svårt att äta.
Sedan gick vi tillbaka till vår älskade paviljong och packade väskorna och bytte om till matchkläderna och promenerade till sporthallen som inte låg alls långt i från skolan.
Vi fick sisåsädär fem minuter på oss på plan att värma upp och sedan körde matchen mot färjestade igång. Vi visste att det skulle bli en svår match och det blev det.
Färjestaden gjorde första målet mend et dröjde inte länge till hanna lenander lyckades göra 1-1. Men sen så blev det inga mer mål från vårt håll. men 4 till mål åt färjestaden occh vi förlorade med 5-1.
Vi gick och duschade och deppade inte över matchen utan bestämde oss för att göra bättre ifrån oss på den andra.

Innan den andra matchen så gick vi och åt. hahaha gud den matstunden var den roligaste i hela mitt liv. Kan gå närmare in på den sen. och sen kollade vi lite på annan innebandy, när det sedan var dags för oss att spela vår andra match mot ljungby så var det vinna eller försvinna för det var bara ettan och tvåan som gick vidare till slutspel. Inte heller den matchen gick bra, utan vi förlorade med 4-0. Illa.
Efter matchen duschade vi och jag och siri gick sedan och kollade på andra matcher.

Sedan var det dags för middag och det blev pyttipanna. vi åt och sedan gick vi till rummet och fulade oss. Sedan var det bara på med matchkläderna igen och spela vår sista match eftersom vi visste att vi inte skulle gå vidare, så vi bestämde oss för att bara ha roligt på plan, och visst hade vi det. Gud ja skrattade medans ja sprang där, och jag lovar motståndarna blir inte glada när man gör så.
Den matchen förlorade vi med 2-0 men spelade konstigt nog  bättre än på någon annan match.
Efter matchen duschade vi och sedan gick vi till vår älskade paviljong och sedan gick jag och siri till sporthallen för att kolla lite matchet, trevligt!

När alla matcher var slut så gick vi till r ummet och där så skrattade jag så jag fick kramp i magen, hahaha så jvl kul!
Jalle, emma och siri, vi tillsammans kan skapa en komikfilm!
Men dom andra i laget var inte fullt så glada när vi skrattade och dom ville sova.
Men sedan somnade vi nog alla av utmattning.

Söndagen: Siri vaknade vid 8 tiden och satte igång att väcka hela rummet, haha gud ingen var speciellt glad på henne, men mig fick hon upp men nog ingen annan. Vi fixade oss och packade våra väskor. Sedan när klockan var kvart i nio och frukosten stängde nio så gick vi och åt frukost. Jalle och fridholm kom också sedan.
Vi hade sjukt kul vid frukosten.
Tillbaka till rummet så hade resten av rummet vaknat och dom var i storgång med att packa. Vi hade bestämt dagen innan att vi skulle vara kvar och kolla på semifinalen iaf vid halv tre. Men nej då hade jalle, som var chafför tappat lusten för det men vi skulle iaf få stanna till tolv för att se kvartsfinalerna.

Vid kvart över tio gick vi och kollade på p16 och min hockeytuta var ganska omtalad. efter den matchen så gick vi och åt, äcklig kycklinggryta som såg ut som spya. Sedan tillbaka till sporthallen och hejade på våra älskade p12 pojkar som sov i paviljongen med oss. Dom förlorade tyvärr. Men vi satt och hejade och tutade allt vi kunde.

Efter det så skulle vi kolla på f16 som spelade kvartsfinal, det var värnamo. Och självklart hejade vi på dom och med hjälp av vår underbara hejaklack så vann dom på straffar.
Sedan så övertalade vi jalle att stanna till semifinalen, och det var på ett villkor, att vi åkte till media mark och vist gick vi med på det. Så dit åkte vi och kollade lite, hahaha jag och siri gick och sa till i informartionen att dom skulle ropa efter jalle i högtalarna och självklart gjorde dom det och där fick vi oss ett gott skratt.

Tillbaka till sporthallen och kollade på när värnamo spelade i semifinalen mot färjestaden, det var en väldigt jämn match och den slutade 1-0 till värnamo. Det betydde att dom gick till final. Men den fick vi inte se för den skulle börja halv 6 så jag vet inte hur den slutade. Men efter matahcen gick vi till bilen och rullade mot gislaved. Jag somnade hela vägen hem.
och nu är jag hemma. Men ja skulle kunnat stanna ngr dagar till för gud va kul det var!

undra ifall det ens var någon som läste allt detta xD

Nu ska jag packa upp min hundra kilos väska.
hejsvejs !

Kommentarer
Postat av: Laila

Hur gick innebandyn då? =)

2009-03-29 @ 19:45:04
URL: http://lailasson.blogg.se/
Postat av: yasmine the one and only

göres nu då? krams

2009-03-29 @ 20:15:23
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaha , hah okej . du är alltså lika slö som ja är =D hah !

ja kom precis in , har bada jacuzzi + har vart ute på taket nyss.. de kommer bilder !

men de coolaste är att ja heter malin karlsson och de blir ju "karlsson på taket" ha =)

2009-03-29 @ 20:30:09
Postat av: malin

jaha , hah okej . du är alltså lika slö som ja är =D hah !

ja kom precis in , har bada jacuzzi + har vart ute på taket nyss.. de kommer bilder !

men de coolaste är att ja heter malin karlsson och de blir ju "karlsson på taket" ha =)

2009-03-29 @ 20:30:16
URL: http://malinmalinmalins.blogg.se/
Postat av: malin

jaha , okej alltså lika slö som jag ! =D

ja har badat jacuzzi och nyss vart ute på taket =)

de eh inte så coolt, för de coolaste är ju att ja heter malin karlsson och "karlsson på taket" stämmer ju fan ! =)



haha ha de bra sötis

2009-03-29 @ 20:31:46
URL: http://malinmalinmalins.blogg.se/
Postat av: Julia Ekendahl

Den har varit jättebra ! ;D

Din då ?

2009-03-29 @ 21:07:53
URL: http://ekendahls.blogg.se/
Postat av: Leia

Okej, kul det =)

2009-03-29 @ 21:22:18
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Sara

- Kej! Låter kul :D

Varit på barnkalas hos några familjekompisar :)

2009-03-29 @ 21:32:01
URL: http://modigs.blogg.se/
Postat av: Louise

ah okej! :D

I helgen tog jag det bara lugnt å så. :)



Vad har du för planer nu i veckan då?



Puss!

2009-03-29 @ 21:51:11
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: yasmine the one and only

samma här faktist ... men är inte döds trött än. får bli en hund promenad först kram

2009-03-29 @ 22:11:34
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det är så kul att åka iväg med laget och spela! Är du nöjd över helgen?:)

2009-03-29 @ 22:14:26
URL: http://sofieli.blogg.se/
Postat av: Leia

Min helg har varit jättebra! :D

Har shoppat en massa bra att ha idag.

Kramis =)

2009-03-29 @ 22:22:30
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Att det blir roligt går ju nästan inte att undkomma :D Japp det gör jag, handboll :)

2009-03-29 @ 22:27:11
URL: http://sofieli.blogg.se/
Postat av: Ida

Bra att du hade roligt :DDDDD!

Men jag fattar inte hur man kan "SOMNA" hela vägen hem x ))))

HIHIHI, ses i morgon, pusspåre ;) <333

2009-03-29 @ 22:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0