illa pinkat där

ja det har inte kommit så mkt inlägg.
Men jag har haft fullt upp om man vågar säga så.
I går så ringe min pappa när jag var hos louise på en liten tjejkväll.
Runt klockan 02.00
Han sa inget mindre än så här:
pappa: -Mamma har försökt ringa dig men hon har inte kommit fram var är du?
Jag: Jag är hos louise, vadå varför har hon försökt få tag i mig?
Pappa: nej för hon är på väg till värnamo (sjukhuset ligger där) och undrade om du ville hänga med
Jag: Va?! varför då?:oooo
Pappa: Nej för att din storebror ligger på sjukhus
jag: VA?! varför då?:oooooo
Pappa: För att han har fått stryk och fick åka ambulans
jag: skojjar du?:o
pappa: nej, men mamma ska  hämta honom nu så de var nog inget mer än hjärnskakning
jag: okej men ja kommer hem om en stund.


Sen när ja kom hem drygt en timma senare så ringer mamma till pappa precis när ja kommer innanför dörren och säger att han får inte följa med hem eftersom han har fått lungnande.
Så ja trodde ba de va hjärnskakning och oroade mig inte så mkt.
Men när ja vaknade i morse så sitter pappa och pratar i telefon med gabriels kompisar för han vile veta vad som hände i går kväll då.
Sen hör ja pappa säga, nej för han har fått en spricka i skallbenet och måste skickas till jönköping.
och ja ba VAFAN?!?!?! typ
men sen så överdrev papap kanske lite i telefonen men han  har en spricka i skallbenet och ser förjävlig ut med blåtira och hela fadderullan.
Men dom ska kolla på det i morgon och om det är flisor så måste dom operera men annars så får han åka  hem i morgon.
Och han ska ju till göteborg i mon för han ska t spanien tidigt på tisdag och sova hos min faster. Så det var ju lite illa pinkat om han inte får åka till spanien nu efter detta.
MEn han kommer överleva med en läxa i bakhuvudet förhoppningsvis.
jag var ju där i dag och han är inte för söt runt ögat alltså haha.
Så kan det gå när man inte kan kontrollera sig med spriten, illa illa.
MEn tur så har jag inte gått i hans fotspår utan kan kontrollera mig fullt ut.

dumma, dumma, dumma bror som skrämmer mig på detta viset!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0