akut sjuk

Jag gick till skolan i tisdags och allt var som vanligt, förutom att jag kände mig lite dålig och ju mer tiden gick dessto mer dålig kände jag mig. Så min lärare, världens bsäta lärare tyckte inte jag skulle vara kvar i skolan i dessa tider så hon körde hem mig, när jag kom hem så la jag mig i sängen och man kan säga att jag legat där till nu (torsdag kväll) okej visst jag har varit på toa och sånt normalt.
Och på tisdagen sov jag tills klockan fyra då jag åkte och tog vaccinet mot svinis även fast man inte ska det när man är sjuk, men jag har bara lite feber då så mamma tyckte jag kunde ta den iaf.
Och det var så mkt folk att vi var tvugna att vänta 2,5 timmar för att ta den äckliga sprutan. Och det var inte alltför kul att sitta där och glo när jag mådde dåligt.
och ja, jag tkt det var obehagligt och ta sprutan, ont gjorde det med.
Iaf så åkte jag hem och la mig i sängen tills det var mat, och ja gick ner och åt och sen upp och la mig igen.
Somnade om och sedan gick ja och kollade på tv en stund, gick upp och la mig.

Vaknade runt 11 på onsdagen och gick ner och la mig i soffan ngn timme, upp på mitt rum och sov hela dagen till typ nio på kvällen då det va mat och då hade jag inte ätit åp hela dagen, fick i mig en bit pizza, upp och satte på en film och sov en stund. vaknade senare och gick upp och tog en ipren och kände mig bättre.
Och idag har jag legat i min säng hela dagen också och kollat på filmer.

Känns som att jag ska gå till skolan i morgon.

Men jag tror att det var längesen jag var så här sjuk, jag har haft hög feber, hostat, ont i halsen, ont i varenda muskel i kroppen, svin ont i armen där jag tagit sprutan. Inte kunat röra den samt sova på den, haft svinit ont i ögonen. Fattar inte varför men jag har bara kunnat kolla rakt fram, om ja skulle kolla åt sidan var ja tvungen att stänga ögen, vända åp huvudet och sedan öppna ögonen igen, helsjukt.
Jag har aldrig haft så ont i mina ögon förrut, visst att jag alltid fått ont i ögonen när jag haft feber men itne såhär mkt. Sjukt konstigt iaf.

Nu vill jag ner och kolla åp tv. Har varit tvungen att vara isolerad på mitt rum nu i tre dagar för att inte smitta ngn annan. Men får se vad som händer nu.
Nog om hur sjuk jag varit så har jag tyckt tillräckligt synd om mig själv nu så det räcker nog med skrivandet om mig. Men jag hoppas att ni tycker minst lika synd om mig som jag gör, huehuehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0