Lång natt, kort dag !

Jag och ida somnade inte föräns runt halv sju i morse så en lång natt blev det men en ännu kortare dag eftersom vi vaknade vid 16.00. Men nu är jag iaf utvilad och är redo för att fira pappa idag och hämta alla mina saker som fortfarande är hos jhossi sen nyår.

 Justja nyår har jag inte nämt något om men vi hade riktigt kul. Kan ju passa på att skriva lite om det. Det började med att jag, cissi, julia åkte hem till jhossi runt 4 för att fixa oss lite. När vi kom fram så hade ida redan kommit och dom va nästan klara. Alla började genast snygga till sig och inom kort kom louise med. Efter alla var klara så började vi laga maten. Maten blev klar och det blev potatisgratäng och fläskfilé i pepparsås. Riktigt gott. Efter maten kom isabell med och vi åt vår efterätt. Cheescake som Emma gjort åt oss. Det va nästan ba jag och cissi som åt upp hela men riktigt god var den. Sen började festandet och vi smällde lite raketer, fyfsatan va kul det var. När klockan började närma sig 23.00 så tog vi fram salt, citron och tequilan. och körde lite tequila race. kul var det allt.

 Sedan var det dags att promenera upp mot kommunhuset och alla i hela gislaved hörde nog oss för så mycket vi väsnades haha. men kul hade vi iaf. När vi kom upp och det närmade sig tolvslaget så gjorde vi oss redo. Sen slog klockan tolv och raketerna var hur fina som helst. Sen passade man på att hälsa på dom man kände och önska dom gott nytt år. Efter vi gjort det så skildes vi i vårt umgänge åt. Några skulle på efterfest och några skulle inte, jag var en av dom som inte skulle det.

Jag, cissi och julia började promenera mot vattenfallet där vi skulle träffa julias soulmate. Vet inte riktigt hur lång tid det tog men rätt så lång. När vi träffat han en stund promenerade vi vidare mot ett hus där julias föräldrar befann sig så vi gick in och hälsade alla dom ett gott nytt år. Sedan var det allt dags att gå hemåt. Det var minst tio minus ute ochs vin kallt så vi sprang nästan hela vägen men hem kom man tillslut.

 När jag kom till mitt hus så var min bror och sandra där så snackade lite med dom sen gick jag upp på mitt rum och kollade på en film för direkt kunde jag verkligen in somna. men sen somnade jag allt och vaknade av att min bror frågade om ja ville hänga med till mamma för hon fyller nämligen år 1 januari så åkte hem till henne och firade lite sedan åkte jag hem till siri och umgicks lite med henne som jag inte gjort på evigheter. men kul var det allt.
 På måndag blire Göteborg ! :D
tjing !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0