Härlig vinst !

Kom nyss hem från en väldigt låång roadtrip till Eksjö där vi spelade match.

Samlingen var 11.30.
Alla samlades och vi hoppade in i bilarna och var precis på väg att åka när vi kommer på att Sandra inte är med. Jag hoppar ur bilen och ringer henne, men då säger hon att hon sa till Hella att hon inte skulle va med på matchen så det hade tydligen blivit något missförstånd där. Så vi åkte iväg en människa mindre.

Bilresan var otroligt lång och den tog cirkus två timmar. När vi kom fram så var vi lite tidiga så alla gick ut på en liten promenad så alla skulle piggna till och vi skulle få lite frisk luft.
Sedan gick vi och bytte om och gick ut på planen för att varma upp.
Allt kändes helt okej men kände att jag inte hade så mkt spring i bena som jag brukar ha.

Matchen blåstes i gång och det var tufft att spela men det var väldigt jämt. Eksjö gick in i väldigt hårda kamper och det gjorde även vi. Med en ganska bra insats och tuff period så slutade första perioden 0-0.

Ut i andra periden och jag fick vila på bänken för vi var en för mkt och det var min tur att sitta andra.
Även denna period var tuff men med en mindre bra insats från våran sida. Vi gav upp snabbt och fick inte med oss bollen. Det dömdes mål åt Eksjö eller mål och mål det var domaren som var efterbliven. Det dömdes bort som tur var eftersom bollen var ens en gång aldrig inne i målet. Den låg utanför och domaren dömde till mål. Det blev mkt protester och sedan kom dom fram till att det inte var ngt mål.
Men med ett fel pass från Eksjö och Lina Åhsberg lyckas skjuta in bollen i måltaket och vi tog ledningen med 1-0.
Så slutade även andra perioden.

I tredje perioden gick vi ut och var riktigt taggade och redo för en vinst. Denna perioden var det min tur att spela igen. Det var väldigt jämt och tufft och när det var tre minuter kvar av matchen så kviterar Eksjö så det blir 1-1. Vi blev skitarga och hade verkligen bestämt oss för en vinst. Så Med Emma Jarl i täten lyckas hon sätta ett mål och vi tog ledningen igen.
Matchen slutade 2-1 till oss, och det kändes asbra!

Framför oss såg vi en väldigt lång tur hem men det var bara sätta sig i bilen och vara positiv.

Jag har match i morgon med så det gäller att bara tagga om nu .

Tjing !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0